Review

27 juli 2016 - Deventer, Nederland

Paula en ik zouden graag iedereen willen bedanken voor de enorm mooie reakties van jullie n.a.v. deze onvergetelijke reis. We hebben Zuid Afrika leren kennen als een veelzijdig mooi land. Iets om nooit te vergeten.

Milan schrijft:

Op voorhand was ik niet zo enthousiast over het feit dat wij naar Zuid-Afrika op vakantie zouden gaan. Mijn voorkeur ging uit naar andere verre landen. Nu na afloop van de vakantie neem ik mijn woorden terug.

Het was een vakantie die ik niet snel zal vergeten. Ik heb elke dag mijn ogen uitgekeken. Met name in het Krugerpark waar we de big five hebben gezien. Iets wat niet iedereen gegund is om ze te zien. Want vaak zijn ze dagenlang onvindbaar. Ook heb ik mij verbaasd over de armoede die er heerst. Ik ging er vanuit dat Zuid-Afrika nog wel een redelijk westers land was, maar dat viel behoorlijk tegen. De townships hebben echt indruk gemaakt op me. Ik had nooit verwacht dat er zoveel armoede in Zuid-Afrika nog te vinden was. Nu besef je pas echt hoe goed wij het hebben. Wij maar klagen als we geen wifi hebben.

Natuurlijk waren er ook minder leuke dingen. Denk maar aan het vele reizen in de bus, totaal meer als 20 uur moeten vliegen. Maar het was allemaal de moeite waard. Ik had dit nooit willen missen. Ik denk alleen niet dat ik nog een keer naar Zuid-Afrika zou willen gaan. Ik heb de hoogtepunten nu wel gezien en wil graag meer van de wereld gaan zien. Dit was pas het begin!

Pap en mam, nogmaals bedankt voor deze fantastische vakantie!

India schrijft:

Ik vond het een leuke reis.
Alleen heel erg jammer dat ik de jongste was dus had ik met bijna niemand echt een klik.
Ik vond het vooral een leuke reis omdat we veel dieren hebben gezien en heel veel verschillende natuurgebieden en wateren.
De mindere leuke dingen vond ik de geschiedenis enzo en vaak een sanitaire stop maken.
Ik heb zelf ook veel geleerd van de armoede in Afrika omdat we naar de township waren geweest en daar zelfs ook hebben gegeten.
Het was niet echt lekker maar voor de armere mensen is dat wel lekker.
Het vliegen zelf vond ik iets minder omdat het zo lang duurde en iedereen maar ging slapen.
Dus had ik ook niemand om mee te praten.
In de bus vond ik het vaak niet eens zo heel erg omdat ik de laatste tijd veel naast Wesley zat en dat was wel heel erg gezellig.
Alleen  nu heel erg jammer dat de vakantie afgelopen is want sommige dingen ga ik wel heel erg missen.

1. OPaOMa:
    27 juli 2016
    Mooi stukje geschreven India , zo had alles toch z,n voor-en nadeel .
    Maar een reis om nooit te vergeten !!