Maandag 25/07/2016

26 juli 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Net thuis gekomen van een vermoeiende vliegreis!
Aangezien we gisteren geen internet en WiFi hadden konden we dus ook geen verslag maken!
Gisterochtend hadden we voor het laatst onze koffers in moeten pakken .
Het was toch knap hoe India elke keer weer haar ontplofte koffer dicht heeft kunnen krijgen!
Vanuit het laatste hotel zijn we met de boot naar Robbeneiland vertrokken .
Met een bus werden over het eiland rondgetoerd en op het laatst mochten wij de gevangenis bezichtigen waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten.
Bij deze bezichtiging was er een oud politiek gevangene, die de hele geschiedenis enorm mooi kon vertellen.
Heel erg indrukwekkend allemaal!
Vanuit Robbeneiland konden we ook mooi Kaapstad vanuit zee zien liggen.
Terug op het vaste land zijn we naar Stellenbosch gereden voor de lunch en een rondtoer. Stellenbos is een welgestelde stad ,die vooral bekend staat om zijn wijn.
Meerendeel wonen hier ook blanke inwoners.
De huizen zijn in oud Hollandse stijl gebouwd.
Wij hoopten allemaal op nog een wijnproeverij in Stellenbosch,maar daar was  onze Ben het niet zo mee eens!
Aangezien sommigen bij de vorige proeverij ook echt alle glazen leeg hadden gedronken wilde Ben graag dat we allemaal het vliegtuig in konden.
Tja ,dat was jammer!
Net voordat we naar het vliegtuig werden gebracht begaf onze bus het.
Het was al geen nieuwe bus en merkten aan Gert dat het tijdens de reis niet echt soepeltjes reed i.v.m versleten versnellingsbak. Toch knap dat hij het dan nog 5500 km heeft volgehouden!
Op het laatst nog een andere bus met chauffeur gekregen,die ons bij het vliegveld had afgezet.
Gert moest bij zijn bus achter blijven,want hij  zou vandaag naar Namibië gaan .
S' avonds om 23.00 uur vertrokken met een KLM ( toch enigszins vertrouwd)van de winter naar een zomers Nederland. Uiteindelijk zijn we na 11 uur vliegen en een perfecte vakantie weer terug op het oude nest. Hopelijk hebben jullie het leuk gevonden dat we dit met jullie hebben mogen delen.

1. Agnes:
    26 juli 2016
    Welkom thuis! Ik heb met veel plezier jullie belevenissen gevolgd. Erg leuk gedaan! Prachtige foto's....
    Tot snel! Xxx
  2. WillAnn van Leeuwen:
    26 juli 2016
    Bedankt dat ik mocht meegenieten van alle jullie verhalen en foto's.
    Welkom thuis.
  3. Wim Snel:
    26 juli 2016
    Welkom thuis en hartstikke bedankt voor het mogen meereizen met jullie. Ik heb enorm genoten van de verhalen en de foto's.
    Nogmaals bedankt en nu lekker uitrusten van deze nmm vermoeiende reis.
  4. Nadine en Arjan:
    26 juli 2016
    Welkom thuis, we hebben erg genoten van jullie verhalen en foto's en waren er toch zo een beetje bij!

Tot gauw!
  5. Lianne:
    27 juli 2016
    Ik heb iedere avond genoten van jullie mooie reis verhalen en prachtige foto's.
    Wat een indrukwekkend mooie vakantie hebben jullie gehad en ik heb het als een voorrecht ervaren om hiervan een beetje te mogen meegenieten.
    Welkom thuis Keskinnetjes!!
  6. Oomjac tante betsie:
    27 juli 2016
    gelukkig veilig thuis alles gelezen maar zoals je weet lig ik nog steeds in de reha
    ik heb daarom geen reacties gegeven maar ben volledig op de hoogte wat een reis en ervaring hebben jullie meegemaakt geweldig groeten oom jac tante bets