Zaterdag 23/07/2016

23 juli 2016 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Eerst vanochtend om 6.30 uur mijn zus feliciteren met haar 49e verjaardag!
We hebben in de ochtend een mooie tocht gemaakt langs de kust. De eerste stop was bij een Afrikaanse pinguïn kolonie. Erg leuk was dat. Zie de foto's. Alleen erg jammer van al die irritante Chinezen. Die maken niet eens foto's van de pinguïns,maar alleen selfies van hunzelf. Zij denken volgens ons bij pinguïns meer aan het eten daarvan. Daar is geregeld voorgekomen dat zij eieren of vorig jaar zelfs een jong meenamen. Vanaf daar zijn we naar het uiterste zuidwestelijk puntje van Afrika geweest. "De Kaap de goede hoop".Het is echt een groot natuurpark met gevaarlijke bavianen. Erg mooi allemaal. Voor deze kust ligt het scheepswrak van de vliegende hollander,die hier is vergaan in het VOC tijdperk. 'S middag's zijn we als laatste nog bij de botanische tuinen van Kaapstad geweest.
Leuk, maar voor ons was een half uurtje ook lang genoeg geweest. De tafelberg kon niet doorgaan vanwege de bewolking. We hopen dit morgen te gaan doen.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Rob en jannij:
    23 juli 2016
    Wat een prachtige reis is het en wat zien jullie veel. Geniet nog even.
  2. Wim Snel:
    24 juli 2016
    Het houdt maar niet op. Jaloersmakend!