Maandag 18/07/2016

18 juli 2016 - Knysna, Zuid-Afrika

De wekker ging weer om 6.30 voor een drukke dag. De reis zou uiteindelijk gaan van port Elizabeth naar Knysna. Tussendoor hebben we een aantal bijzondere bezienswaardigheden bezocht.
De grootste/hoogste boom ter wereld van 1000 jaar oud. De hoogste bungyjump brug ter wereld, waar we in verband met de tijd zelf niet mochten springen. Pfffff......Ook hebben we schitterende wandeling gemaakt in het nationale park vlakbij Knysna. Daar hebben we de kaapse klipdas mogen zien in het wild. Na het inchecken in ons zoveelste hotel hebben we een boottocht gemaakt op een katamaran. Eten en drinken aan boord voor een mooie langunevaart op het Knysnameer. In onze groep reist ook een alleenstaande 77 jarige Jan mee.Jan wordt door iedereen onder z'n hoede genomen,maar Jan wilt het liefst alles zelf doen.Het enige probleem is dat hij een evenwichtsprobleem heeft,waardoor hij met een stok moet lopen maar geen pijn heeft.Hij gaat met alles stoer mee,maar vandaag was het even zijn dag niet! Hij was gevallen bij de hangbruggen ,waardoor hij  een flinke bloed uitstorting op z'n arm heeft.Vanavond was zijn bril tijdens het varen in het water gevallen en hij zag dat hij dikke voeten had gekregen.Arme Jan, komt gehavend terug van zijn vakantie!Erg mooie dag weer. Morgen eigenlijk een vrije dag maar we zullen met de hele groep walvissen gaan spotten op zee. Dat zou geweldig zijn.

1e2e3e4e5e6e7e8eIMG-20160717-WA000220160718_132419

1. OPaOMa:
    19 juli 2016
    Arme Jan , maar jullie hebben het wel goed , zo te zien en gelukkig niet hoeven springen.