Zaterdag 16/7/2016

16 juli 2016 - Port Elisabeth, Zuid-Afrika

Vandaag wederom een lange rit van ca. 400 km van East London naar Port Elizabeth.
In Port Elizabeth hebben we onder leiding van onze gids Mengo een rondleiding gehad door een township van deze stad.
In de stad leven 1,7 miljoen mensen en 550000 daarvan in armoede in de township.
Erg indrukwekkend om dit te zien en in huisjes te mogen kijken.
Het is ook wel een beetje aapjes kijken als jij daar zo met de groep rond loopt,maar de mensen daar zijn allemaal zo vriendelijk .
We moesten natuurlijk wel bij het instappen even checken of we alles nog hadden.
De mensen in de townships mogen niet bedelen bij de toeristen ,omdat de gidsen alle giften verzamelen en aan een soort buurthuis geven.
Zij verdelen dan zo eerlijk mogelijk over de mensen.
Midden in zo'n township kregen wij een maaltijd met zang en dans. Wij hebben ons van onze goede kant laten zien door Serge's Asics hardloopschoenen,slippers en India's joggingbroek en t-shirts en Milan een leren bal aan hen af te staan. Ben benieuwd wie ermee vandoor gaat!
Een indrukwekkende dag geweest en wij denken ook zeker voor de kinderen.

20160716_16100320160716_16263120160716_162420

Voor meer foto's, zie kopje foto's